PASCUAL MORANT
Al·legories
En aquesta exposició que titulo Al·legories, presento el treball dels darrers cinc anys, que han estat el punt de partida d’una nova etapa artística i també un retorn als meus inicis de representacions escenogràfiques pintades a l’oli.
Fent referència a elements de la nostra història de l’art, represento sentiments de la meva observació en àmbits com l’art, la migració, la marginació o la soledat en un món en decadència espiritual.
La comèdia de l’art representa el meu entorn i la meva relació amb l’àmbit artístic. L’artista amb ideals i la inspiració, entre especuladors i farsants.
El pelele em situa a mi mateix com una marioneta al caprici i la voluntat dels ignorants o la passivitat involuntària dels inconscients.
La balsa de Medusa és una obra necessària que neix de la meva arribada a Castelldefels, la presència del mar, la platja i una reflexió sobre la migració als nostres litorals.
El gran vidre pren el nom d’una obra de Marcel Duchamp, La mariée mise à nu par ses célibataires, même. Enigmàtica obra que ha estat un referent en la meva trajectòria artística. Un gran vidre, un mur amb simbologies al solitari ermità allunyat d’un món en destrucció, on la música i la pintura són el seu refugi més preuat.
La visita ha estat realitzat en aquest temps de pandèmia. La distància entre persones i familiars ha marcat una època que no ens pot deixar indiferents, mereix una reflexió.
Els quatre genets de l'Apocalipsi és una representació del meu treball en resines de polièster que vaig concloure tot just abans de començar aquesta nova etapa i alhora una mirada tràgica del mòn en que vivim.
El Mirall és un autorretrat en la meva situació actual i un homentage final als temes capdals de l’art, el retrat, el paisatge i el bodegó, enmarcats en l’espai íntim de l’artista.
Aquestes obres són escenografies on els personatges parlen de mi mateix mitjançant el llenguatge de les al·legories.